Andullationsbehandling

Vad är Andullationsmassage?

Andullationsmassage är en ny typ av behandling som kombinerar vibrerande energi med infraröd värme. Tillsammans ökar detta blodcirkulationen och påverkar energin i cellerna.

Det som skiljer andullationsmassage jämfört med vibrationer i generella termer i t.ex. en enklare massagemadrass, är att systemet arbetar med olika vibrationsfrekvenser. Dessa frekvenser påverkar i sin tur olika organ och vävnader i kroppen vilket möjliggör positiva effekter på många olika sjukdoms- och smärttillstånd. Andullationsmassage ökar välbefinnandet och ger avslappning samtidigt som det sätter igång många gynnsamma processer både i muskler och inre organ.

Fördelen med HHP Andullation Massagesystemjämfört med många andra massagesystem på marknaden är att den är skonsam och kan användas av alla. Eftersom den arbetar med vibrationer och värme skapas det inget obehagligt eller hårt tryck mot kroppen. Detta innebär att även personer med smärttillstånd i tex muskulaturen och som har svårt att klara av klassisk massage, kan använda sig av systemet och uppleva det behagligt och avslappnande.

Vibrationsmadrassen har i många fall en tydlig smärtlindrande effekt på t.ex. rygg- och nackont, huvudvärk, migrän, ischias, och artros.

Olika zoner i huden är anslutna till inre organ genom nervreflexer. Därför betyder Andullation inte bara att stimulera huden och musklerna, utan även samspelet av de inre organen. Detta är en viktig förutsättning för att behålla din hälsa.

Det medicinska massagesystemet används framgångsrikt av Tysklands ledande sjukgymnaster, medicinska praktiker och kliniker. Andullationsmassagen med djupverkande infravärme ger en stimulans som utvidgar blodkärlen och ger bättre blodcirkulation i respektive vävnad. Effekten är en avslappnad och skön värmekänsla.